İCRA DAİRELERİ
Tarih: 21.09.2017| Okunma Sayısı: 1778

İCRA DAİRELERİNDE İŞLEMLERİN TAKİBİ KONUSUNDA  YARARLI OLACAĞI GÖRÜŞÜLEN HUSUSLAR;

 

1- UYAP sistemine taleplerin atılırken ‘talep edilen işlemin niteliğine göre

    seçilerek (satış, kıymet takdiri, tebliğ, yeni hesap bilgisi vb) atılması,

2- Farklı birimleri ilgilendiren (ESAS-HACİZ-SATIŞ-MALİ İŞLER-DOSYA ARŞİV)         

    birden fazla işlemin tek bir talep ile değil de ayrı ayrı atılması,

3- Masraf gerektiren taleplerde,  taleple aynı anda masrafın da yatırılmış olması,

4- Dairenin iş yükü, personel yetersizliği göz önünde bulundurularak mal varlığı sorgulama taleplerinin çok kısa periyotlarda talep edilmemesi

5- Talep atılırken ‘dosya numarasının’ doğru olmasının önemi,

6- Birden fazla borçlusu olan takiplerde hangi borçlu/borçlular hakkında işlem yapılması istendiğinin taleplere belirtilmesi,

7- 3. şahsın kimlik bilgisinin istenmesi hususunda yetki olmadığından talep edilmemesi,

8- Avukatla takip edilen dosyalarda harç yatırmak üzere gelen vatandaşın daireye yönlendirilmesi halinde bankaya yatırılma gerekliliğinden ötürü güçlük yaşanması

9- İlamlı takiplerde, ilamda bozma vb nedenle değişiklik olması halinde (hükmolunan miktar, vekalet ücreti vb); yeni ilamın sunulurken değişikliğin kalem kalem belirtilecek şekilde takip talebi hazırlanmasının yararlı olduğu,

10- Satış taleplerinde; tebliğ, takip kesinleşmesi, kıymet takdiri gelişi ve kesinleşmesi süreçleri gözetilerek satış talebinde bulunulması (satış talebi incelenmesinin daha kapsamlı olması nedeniyle henüz tebliğ yapılmamış, kıymet takdiri gelmemişse satış öncesi aşamalarını göz önünde bulundurulması)

11- UYAP üzerinden takip açılması halinde aynı zamanda dosyanın fiziken de hazırlanarak getirilmesi işlemlerin hızlanmasında fayda sağlayacağı.

12-Flash ile gelen tevzilerde bilgilerin günlük girilmesine ve aynı gün tevzie getirilmesi, avukat programları ile UYAP uyumlu olmadığı için faiz vd yönlerden takip talebi ile ödeme emri arasındaki uyumda sorunlar yaşandığı,

13-İpoteğin paraya çevrilmesi yolu ile İLAMLI takiplere mutlaka ihtarnamenin eklenmesi ve ihtarnamede mutlaka tebliğe ilişkin şerhin bulunması,

14- Gayri nakdi kredilere ilişkin depo talepli takiplerde harç yatırılması gerekliliği,

15- Takip açılırken borçluya ait son adres net bilinmiyor ise; TC Kimlik numarası  bilinen borçlularda takip talebinde MERNİS Adresi denilebileceği, bu şekilde süre kazanılabileceği, bu tebliğin beyaz renkli çıkacağı, bilinen adreslerin  bitmesi ile ŞERHLİ tebliğin gönderilebileceği,

16- Mesai bitimine yakın saatlerde mümkünse kasaya işlem yükü getirecek taleplerin atılmaması,

17- Avukat yanında çalışan icra katiplerinin ‘takip açılmasında dikkat edilmesi gereken hususlarla ilgili’ İcra Müdürlüğü ile görüşmeleri,

18- Ölü borçlu hakkında, veraset ilamı talebi yerine “ölü borçlunun mirasçılarının sorgulanması talep” edilmesinin daha pratik ve masrafsız şekilde nüfus kaydındaki mirasçılardan talep edilenler hakkında işlemlere devam edilebileceği,

19- Düzce 1. İcra Müdürlüğünün devri ile ilgili sürecin takip edildiği, en kısa sürede tamamlanması için çalışıldığı.

İcra Dairelerinde iş ve işlemlerinin takibinde yaşanılan sorunlar, işlemlerin daha süratli ve sağlıklı olabilmesi için yapılabilecekler, karşılıklı beklentiler hakkında  görüşüldü. Meslektaşlarımız tarafından dile getirilen sorunlar iletildi. İlerleyen zamanlarda tekrar benzeri toplantılar yapılması kararlaştırıldı. 

24.04.2024
AV. TANER ÇAKIR
BARO BAŞKANI

BARO LEVHASI


© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.